23

març 2017

Hola de nou, Món!

(2006). Ja fa algun temps, vaig iniciar la meva pròpia aventura pels camins del Retail. Convergien en un mateix punt aspectes variats de la vida: d’una banda, sortia del sector de l’empresa, on havia après el funcionament interior de la màquina i les seves necessitats més intrínseques, i consolidava la idea de dibuixar la meva pròpia aventura; d’altra banda, coincidia que començava una col·laboració amb una empresa holandesa de disseny retail, i que em convidaven a visitar, per primera vegada, la gran fira del sector, Euroshop; finalment, intuïa que hauria de fer pedagogia de la meva especialització durant tota la meva carrera professional i buscava als millors aliats, companys que parlessin un mateix llenguatge i que contribuïssin a transmetre les necessitats i bondats del retail.
(2017). I aquí estic de nou. Dusseldorf, Alemanya. Ja han passat més de deu anys. A dia d’avui, com sol ser normal en aquest tipus d’aventures, alguns desitjos s’han vist complerts. I d’altres estan en camí. Però la il·lusió segueix intacta, ¡com el primer dia! Tot i que la realitat ha guanyat terreny. L’experiència és el que té!
Veig al meu voltant, amb molta alegria, que els arquitectes més joves caminen buscant formació especialitzada, de Retail Designers (com diuen els cànons americans!). Des del col·legi d’arquitectes al qual pertanyo, ho estem perseguint i hem posat la bona base perquè el projecte de formació segueixi endavant. Imprescindible si volem ser un referent mundial en el sector. A més, hem aconseguit crear, entre uns quants companys, el grup de Treball de Retail, amb el propi col·legi donant-nos suport, on organitzem actes relacionats amb el nostre àmbit, que ens donen visibilitat i nous punts de vista. Hi esteu tots convidats, és clar.
A títol més personal, avui us presento el meu nou espai en el núvol, més modern, actual i comunicatiu, amb el ferm propòsit de mantenir-vos al dia de tot el que anem organitzant i de l’agenda del Retail, amb els esdeveniments que esdevenen en el sector. Vull poder oferir la meva opinió més sincera del que veig i generar debat, perquè tots puguem participar. M’encanta poder escoltar els vostres pensaments i compartir també les meves reflexions.
Aprofito per presentar-vos a l’equip habitual de col·laboradors, que contribueixen a generar debat i a transmetre el seu coneixement per al bé de la professió. Entre tots formem el que nosaltres anomenem les tres palanques dels projectes de Retail: Espai, Estratègia i Branding. Enfoquem tots els projectes des de la col·laboració interdisciplinària i la creació col·lectiva: sense tu, nosaltres sols, no podem!
I per a la consecució de l’èxit, la Innovació, la nostra millor eina per a cada projecte: veure el que innova el mercat i observar les noves tendències. I vet aquí el motiu d’aquest escrit: Euroshop 2017. Expliquen els que van estar a l’última edició, que llavors es va notar la crisi econòmica i que els pressupostos per a I+D es van quedar curts en la presentació de novetats. No obstant això, en aquesta edició, hem vist moltes idees noves, fresques, saba renovada i cada vegada més públic espanyol, la qual cosa ens porta a pensar que, a poc a poc,hem començat a ‘guanyar-li’ anys a la història i, alhora, podem pujar-nos al tren europeu i mundial. Al cap i a la fi, una empresa espanyola és la que ens ha posat en l’òrbita internacional del Retail. Gràcies sr. Inditex 😉
I què us ha sorprès, us estareu preguntant? Doncs resumint, el més interessant que hem vist és que tot es mou. Il·luminació corrent per carrils, pantalles mòbils sobre vidres fixos, leds bàsics en moviment sobre pantalles de lona, ​​i més, molt més. I a més a més del moviment, els ‘fakes’: tot el que sembla, NO és. Lones simulant parets rígides, materials sòlids que no ho són, figures fixes que estan en moviment, fustes flexibles i dúctils, maons de vidre, i tot el que pugueu imaginar que simula una forma física però és part d’una imatge fictícia. Jo en diria disrupció. Tot sembla estar immòbil però, en realitat, tot és flexible i canviant. El Retail en si mateix, doncs.
En definitiva, una fira imprescindible per estar al dia de tots els elements que formen part del sector i, sobretot, per refrescar les idees i agafar aire. És com obrir una finestra en el teu món interior! Per a la propera edició, us hi espero a tots.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *