Especialistes en Retail

Milimetric és una Consultora de Creació de Conceptes de Retail, que desenvolupa projectes a mida per a cada client.

A Milimetric, tots som especialistes, a més a més de ‘retail lovers’ i muntem equips multidisciplinaris per a cada projecte, posant el focus en la Innovació i aportant, en cada moment, una visió de 360 graus.

Dissenyem, doncs, espais on tot és possible, inclús la disrupció, es a dir, oferims als usuaris plantejaments nous i poco esperables.

Ens caracteritzem per una Metodologia de treball específica basada en el Customer Journey, que s’aproxima a la definició del projecte a través de workshops i de la informació obtinguda del propi client, el millor coneixedor del producte i de les seves qualitats.

Basem el desenvolupament de nous conceptes de Retail en les tres palanques que considerem imprescindibles: Estratègia Retail, Branding i Disseny de l’Espai Comercial.

En primer lloc, l’Estratègia Retail, que determina quin ha de ser el posicionament i el shopper i permet traslladar la proposta de valor de la marca al punt de venda. En moltes ocasions, ens trobem que les marques tenen un pla de Màrqueting molt desenvolupat, però necessiten traduir-lo al Retail per implementar-lo a la botiga.
A Milimetric analitzem les dades que el client ens lliura i definim un briefing de disseny, imprescindible per als interioristes i arquitectes que definiran l’espai comercial.

En segon lloc, el Branding i la seva aplicació dins la botiga. Per experiència sabem que traslladar els missatges, crear experiència i mostrar el compromís de cada Marca requereix entendre-la, interpretar-la i recrear-la de manera alineada.
A Milimetric, determinem quina ha de ser la matriu de comunicació i proposem les primeres línies de treball per acabar definint la ubicació, el disseny i les arts finals, pensant sempre en dotar l’espai comercial d’un discurs coherent i entenedor, a ‘fer marca’.

Finalment, l’Interiorisme Comercial de l’espai. Pensem que la botiga és una plataforma d’intercanvi on hi succeeixen coses. El retailer té alguna cosa per explicar i el consumidor està disposat a sentir. Per això, hem de posar la màxima atenció en aconseguir que el diàleg flueixi a través d’un ambient alineat amb el que la Marca vulgui representar.
En un projecte que neix des de zero, idearem la caixa blanca o ‘white box’, amb una dimensió ideal. Això ens ajudarà a determinar exactament el layout, per donar cabuda a l’assortiment; dotar de la personalitat a l’espai comercial a través del disseny, alineat amb la proposta de valor de la marca; posar el producte en el seu marc ideal, a través del mobiliari i de la il·luminació; atreure des de la façana l’atenció del client; en definitiva, generar experiència a través de la proposta espacial. Tot això sempre acompanyat de la Innovació, tecnològica i de tota mena, analitzant el mercat i observant les millors pràctiques.
En un projecte existent, auditarem el punt de venda analitzant diversos factors que influeixen en el comportament del client. Veurem els punts d’actuació i farem un pla estratègic de millores per poder optimitzar el punt de venda. Partint d’aquesta anàlisi, decidirem amb el client per on començar.

A Milimetric, sabem de l’impacte de l’interiorisme comercial a la transmissió d’experiència de la Marca. Per això som molt exigents amb cada matís de projecte i treballem a través de tallers i workshops, per acompanyar al nostre client en el seu projecte. ‘Viatgem’ amb ell de la mà per dotar cada projecte de la seva pròpia personalitat.

Des de l’estratègia fins al disseny de l’espai comercial, a Milimetric dotem la Marca de la faceta més experiencial i innovadora, fent-la tangible, en un marc obert i transversal.

Benvinguts a l’experiència!

Serveis

Arquitectura on Retail

Treballem el Layout i els seus múltiples formats, la definició de l’espai en les seves tres dimensions, el Look & Feel, la façana, el detallat del nou concepte, fins, si fos necessari, la redacció del book corporatiu. Igualment, es pot arribar a definir el Visual Mertxandising de la nova botiga.

Estratègia Retail

Definició del Target, posicionament, concepte, procés de compra i disseny de botiga, amb tots els detalls necessaris, per a determinar exactament el briefing de concepte Retail que s’aplicarà al punt de venda a crear. És imprescindible aquest etapa si no es disposa d’un pla inicial de disseny conceptual.

Branding

Treball sobre la personalitat de la Marca. Disseny detallat dels elements que formen part de la marca a l’interior de la botiga, seguint la matriu de comunicació de 5 nivells (Marca, navegació, inspiració, activació i informació).

Definició de Prototips

Per a mesurar l’impacte de qualsevol projecte, és necessari testar-lo mitjançant prototips, abans de realitzar la implantació definitiva i el role out complert. Amb aquest objectiu, es detallen específicament els plànols i es contacta amb proveïdors especialitzats per a la construcció curosa i exacta del nou concepte.

COMUNICACIÓ IN-STORE

Desenvolupament de projectes de Marca i activació d’aquesta al punt de venda, tant online como offline, mantenint una línia coherent amb la idea de marca obtinguda.

Audit

En certs casos ja existents, es realitza un examen del punt de venda per a detectar els punts forts i els dèbils, i així poder corregir i pronosticar quines actuacions s’haurien de fer per a millorar la botiga.

VALOR AFEGIT

METODOLOGIA

Basada en el Customer Journey, seguint el procediment d’un cas real. La nostra experiència en diversos projectes ens ajuda a entendre la problemàtica actual i a afrontar-la amb la certesa de que el nostre coneixement beneficiarà el desenvolupament del projecte, basat en una sèrie d’etapes que decidim plantejar específicament per a cada cas.

CO-WORKING/CO-LLABORATION/CO-CREATION

Especialistes escollits per a cada etapa concreta. Encarem tots els projectes des d’una visió 360º escomesa per especialistes de cada àrea. Creem equips de projecte per a establir un ordre d’intervenció i una participació total de cada un dels creatius.

WORKSHOP

Mètode d’aproximació al projecte. Estem convençuts de que cada client coneix millor que nosaltres el seu propi producte i les seves característiques. Per a poder accedir a aquesta informació tan específica, procedim a realitzar reunions de treball conjuntes on la visió del client és tant important com la nostra pròpia especialització. Partim de la base de treballar conjuntament i en equip.

INNOVACIÓ

Aportació específica d’informació transcendent per a cada client, examinant les tendències mundials, adaptades a cada sector. Cada projecte requereix d’un tipus o un altre d’innovació per a oferir una millora en l’experiència de client.

Projectes Retail

La nostra àmplia experiència professional, ens ha portat a dissenyar una varietat de conceptes en diverses àrees. Cadascun d'ells és diferent, els seus problemes específics, resolts a través de la col·laboració directa amb el client, que coneix les peculiaritats del producte, i per l'equip d'experts, reunits per a cada ocasió en funció de la matèria resoldre.

Obert les 24 hores 😉

Tens una consulta per a nosaltres? Necessites un pressupost? Segur que podem ajudar-te! És molt fàcil. Escriu-nos i explica’ns el teu projecte. Nosaltres el valorarem i t’oferirem una proposta ràpidament!